neljapäev, detsember 1

Minu esimesed sokid


Oma esimesed sokid tegin väidetavalt põhikoolis, kuid tegelikkus nägi ikkagi nii välja nagu anekdoodis. Mina kudusin palju ma kudusin ja vanaema kudus kas uuesti või edasi - enamasti ikka uuesti, sest kudusin nii kõvasti, et sokipaari võis kenasti nurka seisma panna.

Uuesti võtsin vardad kätte, kui vanaema oli juba päris haige. Tundsin kohe sisemist vajadust kuduma hakata ja mul on hea meel, et vanaema nägi ära, et minus on kudumispisik tärganud.

Nii-siis, eelmisteks jõuludeks valmisid minu esimesed sokid Maalehe lisa Targu Talita näpunäidetel (TT sain muideks oma vanaisa käest, kes neid juba aastaid kogub - nüüd on tema kogust üks number puudu, säilitan seda enesele reliikviana). Seal oli kirjas õpetus 6aastase soki tegemiseks. Mina haarasin lõnga ja vardad - mõõtsin soki pikkuse välja (enda jala järgi, kuigi sokid läksid emale jõulukingiks) ja hakkasin klõbistama. Kõik muu oli hästi, ma ainult ei osanud arvestada, et enne kanna tegemist peaks täiskasvanu sokkidel olema pikem soonikuvaba pind kui lapse omadel :) Aga õnneks on emal jalanumbriks 35, seega pea-aegu. Igatahes tulemusega olin visuaalselt väga rahul, heegeldasin veel harva pitsi ülaserva ja ajasin pruuni siidpaela läbi, et saaks lipsud külgedele sõlmida ning saatsin Jõuluvanale, et too need 24.12.2010ks Sohlu kuuse alla paigutaks. Tundus, et sokid meeldisid kingisaajale ning hiljem nägin neid ka käigus.

Pildile sattusid aga minu teised sokid - samuti emale - kordustrükk juba õigemas mõõdus ja heegeldatud lillekesega, mille südameks pärl. Pärlike on kusjuures nii kvaliteetne, et pidanud siiani kõik pesumasinas pesemised vastu. (Pildil olev sokipaar on juba korduvalt pestud) Pärlid ostetud Pärlipesast Kentmanni 19.

Peale proovisokipaari ja kordustrükki kudusin kaks paari isale ja ühe õeraasule. Õde sai vahvad hallid roosa-sinise triibulised sokid, millele proovisin kududa delfiini pilti peale. Õde on delfiini-hull. Joonistasin kujutise ruudulisele paberile ja lugesin tarmukalt silmi. Kuid see ei õnnestunud hästi. Teisel sokil lõin juba käega ja otsustasin pärast kala peale tikkida, nii oli parem. Kuna ma ei ole maale koju ammu sattunud, siis ei tea, kas kudumid on juba käiku ka läinud - sel nädalavahetusel uurin välja!

Sellised suhted on mul siis sokkidega.

2 pääses löögile:

Gerli ütles ...

Aaaa, ma kooli ajal sain ikka enda sokid ise tehtud, kuid nüüd on mälust täiesti kadunud. Ma ikka olen mõelnud, et peaks kuskilt üles otsima selle õpetuse, et kuidas see täpselt käis, aga hakkamist ei ole nii palju olnud.
Aga tubli oled, et sellise näputööga tegeled :)
Jõudu!

Katariin ütles ...

Mul oli koolis täpselt sama teema- nikerdasin ise neid sokke kududa, aga selle sokipaari, mis kooli hindamiseks läks, kudusid ema-õde ühe nädalavahetusega valmis :)
Ise olen ainult salle kudunud :D

Postita kommentaar

Toetab Blogger.

© 2011 KuuMar, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena